måndag 14 oktober 2013

Är det inte jobbigt?


En del av mina bekanta får något förvridet i blicken när jag talar om att vi varit på cykelsemester. De ser framför sig jobbiga svettiga långa dagsetapper med skavsår ont i baken, blöta tält och torrskaffningsmat. Det är inget för mig eftersom jag är en livsnjutare! Då passar denna typ av  ”lyxcykelsemester” mig bättre.
Du får din cykel, kartmaterial samt information om rutten på ditt första hotell och sedan är det bara att åka. 
Känslan att komma till ett bra hotell, där din resväska står och väntar på dig efter en heldag på cykel (ofta fyra till sex mil) känns underbart. En härlig dusch eller bad i hotellets pool, lite vila och sedan en god middag med dryck från ortens druvor är då välförtjänt. Vad resorna kostar kan du kolla på länken "Vår researrangör"





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar